onsdag 20 juni 2012

Vi får börja det andra, första inlägget på länge med att:




De tre vännerna och vegan är stolt över sin första sponsor : Norrkust marina!

 Norrkust marina är en omfattande båtbutik samt lagringsplats för båtar som ligger i Båtskärsnäs, Kalix.
Kent en trevlig prick på marinan utrustade oss med en livflotte, bra priser på saker i butiken bl.a AIS mottagare mm. samt nödraketer, nödproviant och "nödvatten". 





Jag som heter calle har just påbörjat min semester, är inne på dag 4 nu.
Så det jag har åstadkommit än så länge var att ta farväl av Kiruna på det finaste viset jag kunde komma på iallafall. Sen har jag tagit det lungt i Kalix vilat med mamma mött upp grabbarna, syrran och björn osv.  

Igår "efter jobbet" (båten) så bastade vi åkte lite longboard tog en öl och sådär.
Rasmus och Märta fick vara "ifred en liten stund så jag och Lasse lånade hans hundar en sväng.




Här är då Örjans verkstad, som vi tillbringat lite tid i för att fixa ett stativ åt livflotten.
Rasmus kelar en kort stund med sin flickvän lite på bilden här, förövrigt väldigt ansvarsfullt arbete.



 min ellåda strax innan montering. chips


Märta högg snabbt tag i en pensel just bara för att jag var där med kameran. 
Fast hon har faktiskt hjälpt till mycket, framförallt moraliskt stöd och som vi ser med lackering av alla trädetaljer samt sittbrun.
Svårt att retas på internet, blev nog lite fel. 



Hej då Glaciären, jättebra arbetsplats jätttebra jobbpolare!



och mitt första steg som ledig!

Just nu ligger jag och äter nötter, ska sova strax.

tjatjaaa bloggen


1 kommentar:

  1. Haha rasmus och lasse ser ju ut exakt likadana ut på första bilden ;) man blir väl som man umgås. hur ska ni inte se ut när ni kommer hem? haha

    SvaraRadera