fredag 17 augusti 2012

Hejhej, surfarna här. Igår på morgonen när jag fortfarande låg och snoosade så träffade Rasmus och Lars en tjej, Camille vi mötte på puben kvällen innan, typiskt nog. När de möttes hade Rasmus just köpt en surfbräda, så hon erbjöd sig att ta oss till ett bra ställe några mil ifrån vart vi har båten vart vågorna var mer surfvänligare lite större och sådana som inte bryter direkt. Enligt mig det perfekta stället att börja på. Så Camille släppte av oss vid stranden for hem och kom tillbaka med sin sportmamma och några våtdräkter åt oss. Helt extremt snälla vänner, så vi surfade på eller försökte iallfall så gott det gick
käkade en hel del vatten sammanlagt kanske en 25cl jozo salt per person. Lite skrapmärken och så, men i slutändan så fick vi trots allt höra att vi var rätt så grymma för att vara första gången, till och med om det nu hade varit andra.
Fyra timmar senare var vi helt färdiga, så det blev dags att fara tillbaka. På vägen hem så blev vi bjudna på en kaffe i deras sommarhus, som slutade med att vi körde helfest med hela familjen och alla deras jaktkamrater/fruar som hade en hel del gemensamt med oss. Det var förrätter, helt klart den bäst tillagade fisken jag någonsin ätit (förlåt mamma) och till efterrätt glass odv, franska viner till alltihopa.
Tror Camille körde hem oss till båten igen vid halv tre tiden.
En perfekt dag skulle jag nog kalla det.


Första dagen, provade vi bodyboard på det sämre stället, inte riktigt lika skoj
såhär efteråt men just då tyckte vi att det var riktigt extreme! 

 På väg till stranden igår, vi fick plocka lite frukost från deras träd.
Kommer inte ihåg namnet men det smakade typ melon?



                 På väg mot stranden och deras hus.
Här körde vi förfest, eller förrätt. Väldigt trevliga människor.





Och här ser man de sista minuterna av min kryckperiod, en kvart
senare tappade jag min andra krycka i vattnet så nu är jag återställd.


Så ännu en gång så har det blivit ett stressinlägg med en lite småtjurig expedit som kollar lite snett för att man har köpt en kaffe för 10kr för att sedan sitta och ha datalan i flera timmar. 
Nu siktar vi på franska kanalen och hoppas på att vi kan ta oss raka vägen dit, tjäna igen lite tid och så.

hejhej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar