torsdag 9 augusti 2012

Jaha just nu sitter gänget i Eastbourne och käkar mat klockan tio på kvällen, på g ut i havet.
Nu har vi varit i London på vandrarhem och turistat en hel dag. Det här är våran första riktiga turistutflykt som vi har haft än så länge. Det började med att vi tog buss,tåg in till London, det första vi såg var en guidebuss med dubbla våningar utan tak på den översta, så det såg ju bra ut. Åkte omkring i staden och kollade alla fräna byggnader och statyer shoppade lite åkte lite mer buss, biljetten räckte hela dagen så man kunde hoppa av vart man ville, sen hoppa på igen.
Londons eye en stor karusell som tar en långt upp i luften för ännu mer utsikt, ja en riktig turistdag. För första gången så fick jag göra grabbarna nöjda för mitt brutna, vi fick knalla förbi den 20 minuters långa kön förbi alla på grund av mina kryckor. Efter det hamnade vi på ett litet tivoli eller vad man ska kalla det med några åkvärdigheter, vi fastnade där tills det blev för sent för att ta sig hem igen så vi bestämde oss för att övernatta på vandrarhem. På vandrarhemmet träffade vi en partykille som skulle ta med oss ut på en guidad partytur igenom London, för 100kr fick vi 5 drinkar och full service. Så trevligt att det inte vart så många timmar på vårat allmänt risiga vandrarhem.
Innan London så hade vi mek-dag på båten så vi har fixat det mesta som har gått sönder nu. Det enda vi inte kunder rädda var autopiloten tyvärr, så nu är det slut med all frid och fröjd ute till havs.
Det som varit är dieselläckage, kylskåpsagregatet hade krackilerat, vattenläckage, lanternor och annat småfix. Men vi är ju ett gäng händiga grabbar!

Londons eye
 vi delade faktiskt på den!
 Le ramaaus in London.
 sjukaste slänggungan.
 Den här hade man bara läst om i skolan förut.

Siguhurt, på mek.

Ungefär det här är skillnaden mellan att ha en Siguhurt och att inte ha honom.