måndag 16 juli 2012


Hej blogg, just nu ligger vi på havet mittemellan moonsklint och Kiel kanalen som ska föra oss igenom Tyskland. Nog för att jag har ett ben som är trasigt... epidemin har brutit ut på båten. Alla är svinsjuka. Nog för att riktiga män eller kan man säja så, iallafall när pojkar blir sjuka så blir vi väldigt vresiga av oss. Man vill bara hem till mamma, lägga sig på rygg under en filt och bara gnälla på hur hemskt man verkligen har det. Så är tyvärr inte läget just nu, vi har små intriger om vem som fått sova flest timmar och små dueller om vem som verkligen mår sämst, jag på nummer ett med ett brutet ben i spetsen har för det mesta intagit position C. Det vill säja ryggläge med särskilda bekvämligheter. Igår blev vi tingade till att ta in på Verjrö som ett stopp på vägen, ingen av oss klarade av nattskiftet. Småsnyftandes föll vi in i vänteläge. 
Idag har jag och Rasmus kört morgonpass, motvind givetvis så vi slog på lite musik 
jag tog fram munspelet och han gitarr för ett stycke musikskapelser. Några timmar passerade så var vi framme vid nån hamn som vi skulle tanka lite samt köpa mat.
Eftersom att jag är invalid vart vi tvingade till att väcka Lasse for att kunna säkert lägga till i hamn. Vi möttes av ett "Håll käften".. Några minuter senare var även han uppe på däck och kämpade, som sagt dessa sjukdomar är fan inte enkla. 

Just nu seglar vi sista baltic sea sträckan, sen blir det kanal några dagar ska bli skönt tror jag. Fina vindar för oss fram i ca 7 knop lite därtill också. VI är nog framme om ca 5 timmar något. 



Rasmus med feber = svett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar