måndag 16 juli 2012

KIEL


Hejhej, vi har äntligen lyckats hitta Wifi i Tyskland, det var absolut inte enkelt. Tyvärr så var det enda aktuella ställen en fin bar mitt i Rendsburg, lika bra att testa några nya tysköl samtidigt.
Klockan 7 i morse lämnade vi hamnen i Kiel för att gå in i Kielkanalen som ska ta oss igenom tyslkand.
Från att inte ha så mycket båtar omkring sig till att ha alla. Men det har gått bra, vi träffade ett trevligt tyskt par igår som berättade för oss hur man uppför sig bland andra båtar. Bilden ovan sitter vi i slussen, efter det körde vi på med motor i ca 5 timmar. Ingen ide att stressa sig ut härifrån nu dom har tydligen lovat 30-35 knop motvind och rätt så stor sjö utanför kanalen så vi gör som alla andra, väntar in.
Imorgon ska jag till sjukhuset (efter att ha försökt förklara mitt ärende på engelska för tyskarna i 20min kanske, jag verkade den ene efter den andre - is it bo br borooken??) iaf... för att ta en andra titt på benet, inte för att det är något fel på det utan för att som ville att jag skulle göra det ca en vecka senare.
Det var nog allt för idag, vi ska nog fortfarande vila oss i form efter allt elände ombord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar