fredag 20 juli 2012


Tyskland ´s sjukhus hade helt klart vunnit i ett krig mot både Sverige och Danmarks, speciellt Danmark. Det första jag fick höra när jag glid in på båren var ett - Woow, i havent saw that stuff for years! thats oooold… 
Så det som hände var att en snäll sköterska fick ta bort mitt gamla enorma gips, de fotade för att se vart min skada var på väg, det såg tydligen bra ut. Sedan fick jag det för de gamla men för oss jätte nya supergipset som inte väger mer än bara något gram sen en annan liten detalj som kändes bra var att man kan ta bort det, bada, sätta tillbaka det. Skit fint, så jag är helt klart nöjd. Sen för dom som tycker att det är kul med klantar, jag tappade ju en krycka i vattnet när jag skulle ombord på båten i Moonsklint, det är jobbigt med två men fan för en. Så nya såna fick jag med.

Dagen annars har bestått av att jag med cykel tog mej till närmaste sjukhus här i stan vid 8 tiden. Inte konstigt att alla kollade konstigt på en när man kom med ett 40kilos gips och cykel. Lasse och Rasmus har tagit sovmorgon, dom ligger till och med fortfarande och vilar. Iallfall efter sjukhuset åkte jag på turné kring staden besökte några tyska parker väldigt fint faktiskt. Klockan var faktiskt bara 10 när jag blev färdig, i Danmark tog läkarbesöket 7,5 timmar.. satte mej på en bänk vid ett litet torg med ett halvt kilo jordgubbar och käkade, satt och funderade på varför ett utav stenfåren, alltså varför ett av fårskulpturerna hade brutit sin nacke, alltså den stod på benen fast..nacken var vriden 180grader så öronen pekade nedåt. Kan dom göra så? Hur som helst så avslutades min tankeställare som hade pågått ett bra tag med att en kråka sket på min axel, snabbt bort med det avföringen kollade så att ingen såg det sen for jag tillbaka till båten. Fick höra senare att det betydde tur när fåglar sket på en så det kanske vänder nu. Men det var hur som helst trevligt att bara få titta på massvis med tyska människor, vet inte varför men det var lite speciellt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar